V. fejezet: Digitális tudásmegosztással a fenntartható oktatásért – a koronavírus elleni védekezés Magyarországon a köznevelés területén
Synopsis
A 2019 végén Kínából induló váratlan Covid-19-koronavírusjárvány Európát sem hagyta érintetlenül. Magyarország kormánya, ezen belül a hazai köznevelés-igazgatás számára márciusban már nem volt váratlan a Covid-19-járvány hazai megjelenése, hiszen akkor
már a megelőző hetekben tudni lehetett, hogy hozzánk is eljut az a fertőzés, amelyet az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) 2020. március 11-én globális világjárvánnyá minősített. A szervezet néhány nappal később, 2020. március 13-án már Európát jelölte meg a világjárvány globális központjaként. Tanulmányunkban a vírus eredetéről, jellemzőiről, terjedésének módjáról nem kívánunk értekezni, sokkal inkább az oktatás területén meghozott intézkedések és folyamatok állnak az elemzésünk fókuszában. Itt hangsúlyozzuk, hogy e folyamat rendszerszintű állami közreműködéssel, az oktatás terén is körültekintő és megfontolt szabályozási és szervezési lépéssorozatként valósult meg, olyan információ- és adatalapú döntések rendszerében, amelyek bázisát az érintettekkel folytatott konzultáció adta. (Részlet a bevezetésből)