A Gránit Bank mint digitális bank

Authors

Éva Hegedűs
Gránit Bank

Synopsis

Esettanulmányunk a következő vezérgondolat köré épül: a magyarországi hitelintézetek között a digitális banki stratégiát sikerrel megvalósító Gránit Bank a lakosságnak nyújtott innovatív elektronikus szolgáltatásaival, a vállalati ügyfélkör igényeire szabott finanszírozási megoldásaival és stabil pénzügyi helyzetével kiemelkedő támogatást tud adni ügyfeleinek a jelenlegi pandémiás helyzetben.
Az esettanulmány első részében bemutatjuk, milyen körülmények vezettek el oda, hogy a Gránit Bank a magyar pénzintézetek közül elsőként fiókhálózat nélkül, digitális alapokra helyezte működését, amely stratégia számos innovációt eredményezett, és a jelenlegi koronavírus-járványban felértékelődő megoldásokhoz vezethetett. Ezt követően áttekintjük, hogy ezen célok megvalósítását hogyan támogatta a magyarországi digitális hálózatépítés. A tanulmány harmadik részben kitérünk arra, hogy az internetpenetráció dinamikája és az okosmobilok terjedése révén milyen újszerű, innovatív megoldásokat tudott a bank bevezetni, amelyekkel pénzügyeit mindenki az egészséget védő módon, otthonról, utazás és fizikai kontaktusok nélkül, de mégis személyesen intézheti.
Esettanulmányunk negyedik részében azzal foglalkozunk, hogy a Gránit Bank stratégiája hogyan támogatja az állam és a piac hatékonyabb harmonizálását szolgáló gazdaságpolitikai irányváltást, és hogyan segíti a járvány által nehéz helyzetbe került vállalkozókat a Magyar Nemzeti Bank partnereként, annak monetáris ösztönzőivel, s összefoglaljuk, hogy milyen válaszokat adott a Gránit Bank az innovációival a jelenlegi koronavírus-járvány kihívásaira.

Author Biography

Éva Hegedűs, Gránit Bank

2010-től a Gránit Bank alelnök-vezérigazgatója, 2015-től elnök-vezérigazgatója.

Published

2021.05.01

Categories

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.