
Szolgáltatás- és folyamatmenedzsment a közigazgatásban
Authors
Synopsis
A Szolgáltatás- és folyamatmenedzsment a közigazgatásban című tankönyv, a hozzá kapcsolódó két esettanulmány-kötet, valamint a https://servitization.uni-nke.hu oldalról a Nemzeti Közszolgálati Egyetem oktatói és hallgatói által ingyenesen letölthető Windows, Mac és Linux platformokon futó szimulációs program együttesen ad áttekintést a szolgáltatás- és folyamatmenedzsment elméleti alapjairól, az elméleti anyaghoz kapcsolódó gyakorlati ismeretekről és a témakör releváns nemzetközi irányzatairól.
Az általunk leírt alapokra építve el tudunk mozdulni egy empirikus alapokon nyugvó kvantitatívabb megközelítés irányába. Ez a tankönyv és a hozzá tartozó esettanulmány-kötetek, illetve szimulációs program minden segítséget megad ahhoz, hogy az elvi alapokra építve a nemzetközi fejlődési irányoknak megfelelő és a magyar gyakorlatban is kivitelezhető döntéseket lehessen hozni.
Author Biography
Professor emeritus
References
Felhasznált irodalom
White Paper on European Governance COM 428 EC
évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
évi CXXVI. törvény a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok kialakításával és a területi integrációval összefüggő törvénymódosításokról
évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
/2019. (IV. 23.) Korm. rendelet a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról
/2012. (VIII. 13.) kormányrendelet a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról
/2010. (XII. 21.) kormányrendelet a fővárosi és megyei kormányhivatalokról
/2016. (XII. 30.) MvM utasítás a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti és működési szabályzatáról
/2013. (XII. 30.) kormányrendelet a kormányablakokról
A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv
A Portrait of Stepfamilies (2011). Pew Research Center, Social & Demographic Trends. Elérhető: www.pewsocialtrends.org/2011/01/13/a-portrait-of-stepfamilies/ (A letöltés ideje: 2018. 10. 02.)
A területi államigazgatási szervezetrendszer átalakítását megalapozó intézkedésekről szóló 1191/2010. (IX. 14.) kormányhatározat
AGUINIS, H. – LAWAL, S. O. (2013): eLancing: A review and research agenda for bridging the science–practice gap. Human Resource Management Review, Vol. 23, No. 1. 6–17. DOI: https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2012.06.003
ALMÁSY Gyula – BELÉNYESI Emese – GÁSPÁR Mátyás (2015): Önkormányzati szervezetfejlesztés. Budapest, NKE.
ALMÁSY Gyula – CSUTH Sándor (2018): Közigazgatási szervezési alapismeretek. Budapest, Dialóg Campus.
Analysis Report: New American Dream Survey 2014 (2014): The Center for a New American Dream. Elérhető: https://newdream.org/downloads/New_Dream_2014_Poll_Final_Analysis.pdf (A letöltés ideje: 2018. 10. 21.)
ANDERBERG, M. R. (1973): Cluster Analysis for Applications. New York, Academic Press.
ÁRVAY János – VÉRTES András (1994): A magángazdaság. In ANDORKA Rudolf – KOLOSI Tamás – VUKOVICH György szerk.: Társadalmi riport 1994. Budapest, TÁRKI. 218–247.
ASKIM, J. – FIMREITE, A. – MOSELEY, A. – PEDERSEN, L. (2011): One-stop shops for social welfare: The adaptation of an organizational form in three countries. Public Administration, Vol. 89, No. 4. 1451–1468. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9299.2011.01933.x
BÁGER Gusztáv szerk. (2007): A köz- és magánszféra együttműködésével kapcsolatos nemzetközi és hazai tapasztalatok. Budapest, Állami Számvevőszék Fejlesztési és Módszertani Intézet.
BAKACSI Gyula (2004): Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Aula.
BAKACSI Gyula. (2008): Gazda(g)ság és kultúra – a jövőorientált versenyképesség kulturális meghatározottsága (a GLOBE kutatás alapján). Kutatási beszámoló.
BALASKÓ Angéla – MOLNÁR Máté Bálint (2014): A közigazgatás és az emberek. Scriptura, Pécs.
BALÁZS István (2004): A regionális közigazgatási hivatalok kialakításának lehetőségei a területi államigazgatás működésének átalakításának tükrében. Magyar Közigazgatás, 54. évf. 4. sz. 193–199.
BARDHI, F. – ECKHARDT, G. M. – ARNOULD, E. J. (2012): Liquid Relationship to Possessions. Journal of Consumer Research, Vol. 39. No. 3. DOI: https://doi.org/10.1086/664037
BARTA Attila (2012): A magyar államigazgatás alsó-középszintjének átalakítása 2012-ben. A járások feladataira és szervezetére vonatkozó főbb megállapítások. Kodifikáció és közigazgatás, 1. évf. 2. sz. 28–38.
BARTA Attila (2013): A közigazgatás terülteti szintjének legfontosabb jellemzői, kodifikációs állomásai Magyarországon 1867 és 1989 között. Kodifikáció és közigazgatás, 2. évf. 2. sz. 72–82.
BAUMAN, Z. (2007): Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty. Cambridge, Polity.
BELÉNYESI Emese (2014): Változásmenedzsment a közigazgatásban. Budapest, NKE.
BELÉNYESI Emese (2017): Változó közigazgatás – a közigazgatás területi reformjának „soft” tényezői. Új Magyar Közigazgatás, 10. évf. 2. sz. 1–21.
BELÉNYESI Emese (2018): Közigazgatási szervezeti kultúra. Budapest, NKE.
BELK, R. (2014a): You are what you can access: Sharing and collaborative consumption online. Journal of Business Research, Vol. 67, No. 8. 1595–1600. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.10.001
BELK, R. (2014b): Sharing versus pseudo-sharing in web 2.0. Anthropologist, Vol. 18, No. 1. 7–23. DOI: https://doi.org/10.1080/09720073.2014.11891518
BELK, R., (2010): Sharing. Journal of Consumer Research, Vol. 36, No. 5. 715–734. DOI: https://doi.org/10.1086/612649
BELL, D. (1973): The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. New York, Basic Books.
BENKLER, Y. (2004): ‘Sharing Nicely’: On Shareable Goods and the Emergence of Sharing as a Modality of Economic Production. The Yale Law Journal, Vol. 114, No. 2. 273–358. DOI: https://doi.org/10.2307/4135731
BERKOVICS Dalma (2013): A legújabb startup trend: Sharing Economy. StartUpDate, 2013. július 11. Elérhető: http://startupdate.hu/a-legujabb-startup-trend-sharing-economy/ (A letöltés ideje: 2018. 10. 12.)
BODA Zsolt – SCHEIRING Gábor (2010): A közszolgáltatások politikai értelmezéséről. Politikatudományi Szemle, 19. évf. 3. sz. 45–64.
BODÓ Balázs – SZAKADÁT István (2007): A hálózati kooperáció gazdaságtana. In S. Nagy Katalin: Szociológia közgazdászoknak. Budapest, Typotex. 233–261.
Boosting Demand in the “Experience Economy” 2015. Harvard Business Review, 2015 January–February. Elérhető: https://hbr.org/2015/01/boosting-demand-in-the-experience-economy (A letöltés ideje: 2018. 10. 10.)
BOTSMAN, R. – ROGERS, R. (2011b): What’s mine is yours: How collaborative consumption is changing the way we live. New York, Harper Collins Business.
BOTSMAN, R. – ROGERS, R. (2010): What's mine is yours: The rise of collaborative consumption. New York, USA, Harper Collins.
BOVAIRD, Tony (2007): Beyond Engagement and Participation: User and Community Coproduction of Public Services. Public Administration Review, Vol. 67, No. 5. 846–860. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2007.00773.x
BOYNE, G. (1998): Bureaucratic Theory Meets Reality: Public Choice and Service Contracting in U. S. Local Government. Public Administration Review, Vol. 58, No. 6. 474–484. DOI: 10.2307/977575
BRIDGES, William – MITCHELL, Susan (2000): Leading Transition: A New Model for Change. Leader to Leader, Vol.16, No. 3. 4.
BRIDGES, W. – MITCHELL, S. (2000) ‘Leading Transition: A New Model for Change’, Leader to Leader (Spring 2000).
BRIDGES, W. – MITCHELL, S. (2016) Managing transitions : making the most of change. Boston, MA : Da Capo Lifelong Books, A Member of the Perseus Books Group
BUDA Béla (2001): Ügyfélbarát kommunikáció a hivatalokban. In JENEI Ágnes szerk.: Közéleti kommunikáció. Budapest, BKÁE.
BURGOYNE, J. – CLARK, D. (1981): Parenting and stepfamilies. In CHESTER, R. – DIGGORY, P. – SUTHERLAND, M. B. eds.: Changing Patterns of Child-bearing and Child Rearing : proceedings of the seventeenth annual Symposium of the Eugenics Society. London, 1980. Academic Press. 133–147.
BYRKJEFLOT, H. – DU GAY, P. – GREVE C. (2018): What is the ’Neo-Weberian State’ as a Regime of Public Administration? In ONGARO, E. – VAN THIEL, S. eds.: The Palgrave Handbook of Public Administration and Management in Europe. London, Palgrave Macmillan. 991–1009. DOI: https://doi.org/10.1057/978-1-137-55269-3
CACHON, G. – TERWIESCH, C. (2013): Matching Supply with Demand: An Introduction to Operations Management. 3rd ed. New York, McGraw Hill/Irwin.
CASTELS, M. – CARACA, J. – CARDOSO, G. (2012): Aftermath: The Cultures of the Economic Crisis. Oxford University Press.
Census in BriefPortrait of children’s family life in Canada in 2016. Elérhető: www12.statcan.gc.ca/census-recensement/2016/as-sa/98-200-x/2016006/98-200-x2016006-eng.cfm (A letöltés ideje: 2018. 08. 06.)
CHANG, J-H. – GARY, R. – HUYNH, P. (2016): ASEAN in transformation: how technology is changing jobs and enterprises. ILO-Report.
CHEN, Y. (2009): Possession and Access: Consumer Desires and Value Perceptions Regarding Contemporary Art Collection and Exhibit Visits. Journal of Consumer Research, Vol. 35, No. 6. 925–940. DOI: https://doi.org/10.1086/593699
CHESHIRE, L. – WALTERS, P. – ROSENBLATT, T. (2010): The Politics of Housing Consumption: Renters as Flawed Consumers on a Master Planned Estate. Urban Studies, Vol. 47, No. 12. 2597–2614. DOI: https://doi.org/10.1177/0042098009359028
COWEN, T. (2013): Average is over. New York, Dutton.
CSITE András – OLÁH Miklós (2011): „Stabilitás, szakmaiság, megbecsülés”. A lakossági, valamint a kormány- és köztisztviselői véleményvizsgálat eredményei. Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
CSITE András – OLÁH Miklós (2011): „Kormányozni lehet ugyan távolról, de igazgatni csak közelről lehet jól…” Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
CSITE András – OLÁH Miklós (2011): Szempontok és javaslatok az alsó középszintű igazgatási terek identitás alapú kialakításához. Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
CSITE András – OLÁH Miklós – SZALKAI Gábor (2011): A területi közigazgatás reformját elősegítő tanácsadás a modern kori járások központjainak és lehatárolásának tárgyában. Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
CSIZMADIA Andor (1976): A magyar közigazgatás fejlődése a XVIII. századtól a tanácsrendszer létrejöttéig. Budapest, Akadémiai.
DA SILVEIRA, G. – SLACK, N. (2001): Exploring the trade-off concept. International Journal of Operations and Production Management, Vol. 21, No. 7. 949–964. DOI: https://doi.org/10.1108/01443570110393432
DAVIDSON, N. M. – INFRANCA, J. J. (2016): The Sharing Economy as an Urban Phenomenon. Yale Law & Policy Review, Vol. 34, No. 2. 215–279.
DIETZ Ferenc – KIRCHHOF Attila – MOLNÁR Ildikó – STECNÉ BARATI Izabella (2011): Jelenkori közszolgáltatás-szervezési alternatívák. Budapest, Budapesti Corvinus Egyetem.
DOMONKOVITS Péter – HORVÁTH Gergely Krisztián (2011): A szolgabíráktól a járási hivatalokig – a járások története Magyarországon a 13. századtól 1983-ig. Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
DURGEE, J. – O’CONNOR G. (1995): An Exploration into Renting as Consumption Behaviour. Psychology and Marketing, Vol. 12, No. 2. 89–104. DOI: https://doi.org/10.1002/mar.4220120202
ENGSTLER, H. – MENNING, S. (2004): Families in Germany – Facts and Figures. Berlin, German Centre of Gerontology.
EPSA (European Public Sector Award): https://www.epsa-projects.eu/index.php/Hungary#Winners_from_Hungary
Eyes Wide Open, Wallet Half Shut (2015). The Emerging Post-recession Consumer Conscious-ness. Ogilvy.
FALKNÉ BÁNÓ Klára (2008): Kultúraközi kommunikáció – Az interkulturális menedzsment aspektusai. Budapest, Perfekt.
FALUVÉGI Albert (2012): A járások rendszere és a kistérségi beosztás. Területi Statisztika, 15. (52.) évf. 5. sz. 421–427.
FERDOWS, K. – DE MEYER, A. (1990): Lasting Improvements in Manufacturing Performance: In Search of a New Theory. Journal of Operations Management, Vol. 9, No. 2. 168–184. DOI: https://doi.org/10.1016/0272-6963(90)90094-T
Fewer than half of U.S. kids today live in a ‘traditional’ family (2014). Pew Research Center. Elérhető: www.pewresearch.org/fact-tank/2014/12/22/less-than-half-of-u-s-kids-today-live-in-a-traditional-family/ (A letöltés ideje: 2018. 10. 12.)
FILÓ Erika – KATONÁNÉ PEHR Erika (2015): Gyermeki jogok, szülői felelősség és gyermekvédelem. Budapest, HVG-Orac Lap- és Könyvkiadó Kft.
FISCHER Eszter (2005): Modern mostohák. A páromnak gyereke van. Kaposvár, Saxum.
FISHER, L. – VAN NESS, J. W. (1971): Admissible clustering procedures. Biometrika, Vol. 58, No. 1. 91–104. DOI: https://doi.org/10.2307/2334320
FORD, M. (2015): Rise of the Robots. New York, Oneworld Publication.
FREDERICKSON, H. G. (1996): Comparing the Reinventing Government Movement with the New Public Administration. Public Administration Review, Vol. 56, No. 3. 263–270. DOI: 10.2307/976450
FREY, C. – OSBORNE, M. (2013): The Future of Employment. Oxford. Oxford Martin School.
GAJDUSCHEK György (2005): Módszertani útmutató a hivatali ügyfélelégedettség méréséhez. Budapest, Belügyminisztérium – Magyar Közigazgatási Intézet.
GAJDUSCHEK György (2014a): Ügyfélkapcsolatok és ügyfél-elégedettség a közszektorban. Budapest, NKE.
GAJDUSCHEK György (2014b): Ügyfélkarták. Budapest, NKE.
GANAPATI, S. (2017): Mobile location based service (LBS) apps for public sector: Prospects and challenges. In CHEN, Y. C. – AHN, M. eds.: Handbook on information technology in government. New York, Routledge.
GANSKY, L. (2010): The Mesh: Why the Future of Business Is Sharing. USA, Portfolio: Penguin.
GÁSPÁR Mátyás (2007): A korszerű ügyfélszolgálati rendszerek szervezése és működése. Budapest, Magyar Közigazgatási Intézet.
GIESLER, M. (2006): Consumer Gift System: Netnographic Insights from Napster, Journal of Consumer Research, Vol. 33, No. 2. 283–290. DOI: https://doi.org/10.1086/506309
GOLDRATT, E. M. – COX, J. (1992): The Goal – The Process of Ongoing Development. Great Barrington, North River Press.
Győri Járási Hivatal Hatósági Főosztály Gyámügyi és Igazságügyi Osztály hivatalos honlapja. Elérhető: www.kormanyhivatal.hu/hu/gyor-moson-sopron/jarasok/gyori-jarasi-hivatal-hatosagi-foosztaly-gyamugyi-osztaly (A letöltés ideje: 2018. 10. 02.)
GYURITA Erzsébet Rita (2014): A fővárosi és megyei kormányhivatal. Új Magyar Közigazgatás, 7. évf. 2. sz. 10–11.
HAJNAL György (2003): Diversity and Convergence: A Quantitative Analysis of European Public Administration Education Programs. Journal of Public Affairs Education, Vol. 9, No. 4. DOI: https://doi.org/10.1080/15236803.2003.12023597
HAJNAL György (2004): Igazgatási kultúra és New Public Management reformok egy összehasonlító esettanulmány tükrében. Doktori értekezés. http://phd.lib.uni-corvinus.hu/174/1/hajnal_gyorgy.pdf
HALLIGAN, J. (2007): Horizontal Coordination in Australian Government. Zeitschrift Für Staats- Und Europawissenschaften (ZSE). Journal for Comparative Government and European Policy, Vol. 5, No. 2. 203–217. DOI: 10.1515/ZSE.2007.011
HAMARI, J. – SJÖKLINT, M. – UKKONEN, A. (2016): The sharing economy: Why people participate in collaborative consumption. Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 67, No. 9. 2047–2059. DOI:
https://doi.org/10.1002/asi.23552
HAYES, R. H. – WHEELWRIGHT, S. C. (1984): Restoring our competitive edge: Competing through manufacturing. New York, John Wiley and Sons.
HERCZEG A. – VASTAG G. (2011): Social network analysis (SNA: társadalmi háló elemzés) használata az ellátási láncok elemzésében: Áttekintés és alkalmazási lehetőségek. In EGRI Imre – FÖLDESI Péter – SZEGEDI Zoltán szerk.: Logisztikai Antológia. Győr, Universitas-Győr Kht. 121–134.
HEFETZ, A. – WARNER, M. (2012): Contracting or Public Delivery? The Importance of Service, Market, and Management Characteristics. Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 22, No. 2. 289–317. DOI: https://doi.org/10.1093/jopart/mur006
HIATT, Jeff (1999): The Perfect Change. (White Paper)
HOFFMAN István (2009): Önkormányzati közszolgáltatások szervezése és igazgatása. Budapest, ELTE Eötvös.
HOFFMAN István (2012): A járás helye a magyar közigazgatás rendszerében. Magyar Közigazgatás, 2. évf. 1. sz. 19–33.
HOFSTEDE, Geert (2001): Culture's Consequences: comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
HOLWEG, M. – DAVIES, J. – DE MEYER, A. – LAWSON, B. – SCHMENNER, R. W. (2018): Process Theory (The Principles of Operations Management). Oxford, Oxford University Press.
HOOD, Chrsitopher. (1991): „A Public Management for all Seasons?” Public Administration, Vol. 69, No. 1. 3–19.
HOPP, W. J. (2008a): Supply Chain Science. New York, McGraw-Hill Irwin.
HOPP, W. J. (2008b): Single Server Queuing Models. In CHHAJED, D. – LOWE, T. J. eds.: Building Insights from Basic Operations Management Models and Principles. Springer Science – Business Media. 51–79.
Húsz éve nem házasodtak annyian… 2017. KSH. Elérhető: www.ksh.hu/sajtoszoba_kozlemenyek_tajekoztatok_2017_02_14 (A letöltés ideje: 2018. 10. 12.)
IVANCSICS Imre – TÓTH József (2012): A járások múltjáról és lehetséges jövőjéről. Területi Statisztika, 15. (52.) évf. 1. sz. 6–34.
JACONI, M., (2014): The 'On-Demand Economy' Is Revolutionizing Consumer Behavior. Businessinsider. Elérhető: www.businessinsider.com/the-on-demand-economy-2014-7 (A letöltés ideje: 2018. 10. 02.)
JENEI Ágnes (2012): Interkulturális kommunikáció tréning. Budapest, NKE.
JENEI Ágnes (2018a): Components and Measures of Citizen Satisfaction and its Impact on Organization Development. Prezentáció diasorai. Servitization of Public Services Ludovika kiemelt KÖFOP műhely konferenciája, 2018. október 6. Budapest, NKE.
JENEI Ágnes (2018b): Szolgáltató állam, ügyfélbarát közigazgatás. In JENEI Ágnes szerk.: Ügyfélszolgálati készségfejlesztés. Budapest, NKE.
JENSEN, M. C. – MECKLING, W. H. (1994): The Nature of Man. Journal of Applied Corporate Finance, Vol. 7, No. 2. 4–19.
JÓZSA László – EISINGERNÉ BALASSA Boglárka (2014): Does blood count? Buying decision-making processes in stepfamilies. Science Journal of Business and Management, Vol. 2, No. 6. 163–169.
JUHÁSZ Gábor (2012): Szervezési és vezetési alapismeretek. Digitalis tananyag. Pécs, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
KAMANN, D. J. – KOVÁCS Z. – VASTAG G. (2014): Logisztika 3. Online előadásanyag.
KASTAKIS, V. – BAUWENS, M. (2014): Network Society and Future Scenarios for a Collaborative Economy. London, Palgrave Macmillan. DOI: doi:10.1057/9781137406897.
KÉKI Zoltán (2013): A jegyző szerepe az államigazgatásban a járások megalakulása után. Pro Publico Bono – Magyar Közigazgatás. 2. sz. 59–64.
KENNY, M. – ZYSMAN, J. (2016): The rise of the platform economy. Experimental Agriculture, Vol. XXXII, No. 3.
KETTL, D. F. (2000): The Global Public Management Revolution: A Report on the Transformation of Governance. Washington, D. C., Brookings Institution Press.
Kézikönyv a gyermekjogokra vonatkozó európai jogról (2015). Elérhető: www.echr.coe.int/Documents/Handbook_rights_child_HUN.pdf (A letöltés ideje: 2018. 09. 14.)
KINGMAN, J. F. C. (1966): On the algebra of queues. Journal of Applied Probability, 3, 285–326.
KISS Csaba – CSILLAG Sára (2014): Szervezeti kultúra. Budapest, Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
KLEIN Sándor (2002): Vezetés- és szervezetpszichológia. SHL Könyvek. Budapest, Edge 2000 Kft..
KLIJN, E. H. – KOPPENJAN, J. – TERMEER, K. (1995): Managing networks in the public sector: a theoretical study of management strategies in policy networks. Public Administration, Vol. 73, No. 3. 437–454. DOI: 10.1111/j.1467-9299.1995.tb00837.x
KOLB, D. A. (1984): The Process of Experimental Learning. In KOLB, D.: The experiential learning: Experience as the source of learning and development. NJ, Prentice-Hall.
KOLTAI Tamás (2003): A termelésmenedzsment alapjai II. Budapest, Műegyetemi.
KOTLER, P. – KELLER, K. (2006): Marketing management. New Jersey, Prentice-Hall, Upper Saddle River.
KOTTER, J.P. (1996) Leading change. Harvard Business School Press, Boston, MA
KOVÁCS Éva – HAJNAL György (2016): A magyar központi államigazgatás változásai a rendszerváltástól 2015-ig. In JAKAB András – GAJDUSCHEK György szerk.: A magyar jogrendszer állapota. Budapest, MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont. 528–563.
KOVÁCS Éva – VASTAG Gyula (2016): Közmenedzsment: Közigazgatás-tudományi perspektívák és vizsgálati megközelítések egy konferencia tapasztalatai alapján. Pro Publico Bono – Magyar Közigazgatás, 1. sz., 120–138.
KOVÁCS Éva (2016): Kormányzati koordináció Magyarországon: Esettanulmány az egyablakos ügyfélszolgálati reformról. Köz-gazdaság, 9. évf. 2. sz. 195–213.
KOVÁCS Zoltán (2018): A köz szolgálatában. Rubicon. 3. sz. Elérhető: www.rubicon.hu/magyar/oldalak/a_koz_szolgalataban (A letöltés ideje: 2018. 10. 03.)
Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Stratégia. Elérhető: www.kormany.hu/download/8/42/40000/K%C3%B6zigazgat%C3%A1s_feljeszt%C3%A9si_strat%C3%A9gia_.pdf (A letöltés ideje: 2018. 10. 03.)
Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény.
KRÄHENBÜHL, V. – JELLOUSCHEK, H. – KOHAUS-JELLOUSCHEK, M. – WEBER, R. (2007): Mozaikcsaládok szerkezet, fejlőôdés, kezelés. Budapest, Animula.
KRUSKAL, J. B. – WISH, M. (1978): Multidimensional Scaling. Newbury Park, Sage Publications, Newbury Park.
KUTI Éva (1998): Hívjuk talán nonprofitnak... Budapest, Nonprofit Kutatócsoport.
KÜBLER-ROSS, E. (1969): On Death and Dying. Scribner.
KÜBLER-ROSS, E. (1988) A halál és a hozzá vezető út. Gondolat.
LAVERY, K. (1999): Smart Contracting for Local Government Services: Processes and Experience. Westport, Praeger.
LEINBERGER, C. B. (2007): The Option of Urbanism: Investing in a New American Dream. Washington, DC, Island Press.
LINCOLN, A. (1894): Complete Works. Comprising His Speeches, Letters, State Papers, and Miscellaneous Writings. Volume 1. New York, The Century Co. 180.
LITTLE, J. D. C. (1961): A Proof of the Queuing Formula: L = AW. Operations Research, Vol. 9, No. 3. 383–387.
LITTLE, J. D. C. – GRAVES, S. C. (2008): Little’s Law. In Chhajed, D. – Lowe, T. J. eds.: Building Intuition: Insights from Basic Operations Management Models and Principles. New York: Springer Science – Business Media LLC.
LUSCH, R. F. – VARGO, S. L. (2006): Service-Dominant Logic: reactions, reflections and refinements. Marketing Theory, Vol. 6, No. 3. 281–288. DOI: 10.1177/1470593106066781
Magyary Zoltán Közigazgatás-Fejlesztési Program.
MARX, P. (2011): The Borrowers. New Yorker, January 31.
MASAAKI Imai (2012): Gemba Kaizen: A Commonsense Approach to a Continuous Improvement Strategy. McGraw-Hill Education.
MÉHES Tamás szerk. (2015): A Kormányablak ügyintéző szakirányú továbbképzési szak múltja, jelene és jövője. Elérhető: www.kab2.uni-nke.hu/downloads/KAB_kepzesi_program.pdf (A letöltés ideje: 2018. 04. 30.)
MENDOSA, X. – VERNIS, A. (2008): The changing role of governments and the emergence of the relational state. Corporate Governance: The international journal of business in society, Vol. 8, No. 4. 389–396. DOI: https://doi.org/10.1108/14720700810899130
MENOR, L. (2008): Impact. The Ivey Business School, Vol. 18, No. 11.
MIHÁLYI Péter: A magyar privatizáció enciklopédiája. Budapest, Pannon Egyetemi Könyvkiadó – MTA Közgazdaságtudományi Intézet.
MILLIGAN, G. W. (1980): An examination of the effect of six types of error perturbation on fifteen clustering algorithms. Psychometrika, Vol. 45, Issue 3. 325–342. DOI: http://dx.doi.org/10.1007/BF02293907
MILLIGAN, G. W. (1981): A review of Monte Carlo tests of cluster analysis. Multivariate Behavioral Research, Vol. 16, No. 3. 379–407. DOI:10.1207/s15327906mbr1603_7
MOLNÁR Ildikó (2015): Hálózati ismeretek I. Elérhető: http://konyvtartudomany.elte.hu/KONYVTAR/dolgozatok/2015a2/sharingeconomy.html (A letöltés ideje: 2018. 10. 02.)
NAGY Péter (2013): Változásmenedzsment. Budapest, NKE.
NAVRASICS Tibor (2013): A tisztességes ügyintézéshez való alapjog – ügyintézés a járási hivatalokban. Acta Humana, 1. sz. 7–33.
NEMES Ferenc (2006): Szervezet és vezetés. Budapest, Corvinus.
NIZÁK Péter (2010): A nagykorú magyar civil társadalom. Politikatudományi Szemle, 19. évf. 2. sz. 129–136.
Nutzen statt Besitzen: Neue Ansätze für eine Collaborative Economy (2015). Dessau, Umweltbundesamt.
OLDFIELD, C. (2015): Developing Public Management in the Context of Changing Management in the UK. Budapest, NUPS Public Lecture.
One-in-six kids is living in a blended family 2015. Pew Research Center, Social & Demographic Trends. Elérhető: www.pewsocialtrends.org/2015/12/17/parenting-in-america/st_2015-12-17_parenting-14/ (A letöltés ideje: 2018. 09. 04.)
OROSZ Lajos (2013): A szervezeti kultúra fejlesztése és alakítása. Budapest, NKE.
OSBORNE, S. P. (2006): The New Public Governance. Public Management Review, Vol. 8, Issue 3. 377–387.
OZANNE, L. – BALLANTINE, P. (2010): Sharing as a Form of Anti-consumption? An Examination of Toy Library Users. Journal of Consumer Behaviour, Vol. 9, No. 6. 485–498. DOI: 10.1002/cb.334
PAPERNOW, P. L. (1984): The Stepfamily Cycle: An Experiential Model of Stepfamily Development. Family Relations, Vol. 33, No. 3. 355–363.
PARKER, G. – VAN ALSTYNE, M. – CHOUDARY, S. P. (2016): Platform revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. New York, WW Norton company, Inc.
PETERS, T. – WATERMAN, R. (1982): In Search for Excellence. Harper Business Essentials.
POLLITT, C. – BOUCKAERT, G. (2004): Public Management Reform: A Comparative Analysis. 2nd ed. Oxford, Oxford University Press.
POLLITT, C. – BOUCKAERT, G. (2011): Public Management Reform: A Comparative Analysis – New Public Management, Governance, and the Neo-Weberian State. Oxford, Oxford University Press.
POPPER Péter (2010): Lélekrágcsálók. Budapest, Kulcslyuk.
RADNAI Zsófia – KOSTER Cor szerk. (1999): Ügyfélbarát Hivatal. Fogyasztóközpontúság a helyi önkormányzatokban. Budapest, Aura.
REICHARD, C. – SCHRÖTER, E. (2018): Education and Training in Public Administration and Management in Europe. In ONGARO, E. – VAN THIEL, S. eds.: The Palgrave Handbook of Public Administration and Management in Europe. London, Palgrave Macmillan.
REICHER Regina Zsuzsánna (2016): CRM rendszerek. Budapest, Óbudai Egyetem.
RIFKIN, J. (2000): The Age of Access: The New Culture of Hypercapitalism Where All of Life Is a Paid for Experience. New York, Penguin.
RITZER, G. (2010): Sociological Theory. New York, McGraw-Hill.
RÓNAY Miklós (2014): Szervezetfejlesztés a közszolgálatban. Budapest, NKE.
RONDINELLI, D. A. – VASTAG Gy. (2000): Panacea, Common Sense, or Just a Label? The Value of ISO 14001 Environmental Management Systems. European Management Journal, Vol. 18, No. 5. 499–510. DOI: 10.1016/S0263-2373(00)00039-6
ROSENBERG, S. – KIM, M. P. (1975): The method of sorting as a data-gathering procedure in multivariate research. Multivariate Behavioral Research, Vol. 10, No. 4. 489–502. http://dx.doi.org/10.1207/s15327906mbr1004_7
ROSENBLOOM, D. H. (1983): Public Administrative Theory and the Separation of Powers. Public Administration Review, Vol. 43, No. 3. 219–227. DOI: 10.1177/0275074013483167
SAGER C. J. – BROWN, H. S. (1983): Treating the Remarried Family. New York, Routledge.
SAMPSON, S. E. (2001): Understanding Service Businesses? Applying Principles of Unified Services Theory. New York, John Wiley & Sons.
SAMPSON, S. E. – FROEHLE, C. M. (2006): Foundations and Implications of a Proposed Unified Services Theory. Production and Operations Management, Vol. 15, No. 2. 329–343. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2006.tb00248.x
SAMUELSON, P. A. (1954): A Pure Theory of Public Expenditure. Review of Economics and Statistics, Vol. 36, No. 4. 387–389. DOI: 10.2307/1925895
SATIR V. – BANMEN J. – GERBNER J. – GÖMÖRI M. (2007): A Satir-modell. Családterápia és ami azon túl van. Budapest, Ursus Libris.
SAVAS, E. (1974): Municipal Monopolies versus Competition in Delivering Urban Services. In HAWLEY, W. – ROGERS, D. eds.: Improving the Quality of Urban Management. Beverley Hills, CA, Sage.
SAVAS, E. S.(1987): Privatization: The Key to Better Government. Chatham, New Jersey, Chatham House.
SEIDLE, F. L. (1995) Rethinking the Delivery of Public Services to Citizens. Institute for Research on Public Policy. McGuill – Queen’s Univesity Press
SCHMENNER, R. W. (1995): Service Operations Management. New Jersey, Prentice-Hall, Inc.
SIMON Barbara – TÓTH Ferenc (2015): A közszolgáltatások szervezése a változó gazdaságban. Budapest, NKE.
SKINNER, W. (1969): Manufacturing-Missing Link in Corporate Strategy. Harvard Business Review, May–June. 136–145.
SKINNER, W. (1974): The Focused Factory. Harvard Business Review, May–June. 113–121.
SNARE, F. (1972): The Concept of Property. American Philosophical Quarterly, Vol. 9, No. 2. 200–206.
SOMFAI Balázs (2009): Kapcsolattartás mint a gyermek emberi joga. Budapest, HVG-Orac Lap- és Könyvkiadó Kft.
SPÉDER Zsolt (é. n.): Házasság (párkapcsolatok) – család-gyermek, Változások 1994 és 2013 között. Elérhető: https://slideplayer.hu/slide/2193506/ (A letöltés ideje: 2018. 09. 12.)
STENGEL, O. (2017): Die soziale Frage im Digitalzeitalter. In STENGEL, O. ed.: Digitalzeitalter – Digitalgesellschaft. Wiesbaden, Springer. DOI: 10.1007/978-3-658-16509-3_8
STEPHANY, A. (2015): The business of sharing: Making it in the new sharing economy. London, Palgrave Macmillan.
STOKER, G. (1998): Governance as Theory: Five Propositions. International Social Science Journal, Vol. 50, No. 155. 17–28. DOI: https://doi.org/10.1111/issj.12189
SUNDARARAJAN, A. (2016): The Sharing Economy: The end of employment and the rise of crowd-based capitalism. Cambridge, MIT.
SZABÓ Máté (2009): Autonómia és etatizmus a magyar civil társadalomban. Politikatudományi Szemle, 18. évf. 3. sz. 157–163.
SZALKAI Gábor (2012): A járások kialakításának módszertani megalapozása. Területi Statisztika, 15. (52.) évf. 3. sz. 215–230.
SZALKAI Gábor – JAKOBI Ákos – SZABÓ Pál (2011): A járáskialakítás térségi megalapozása: módszertan. Budapest, Nemzeti Közigazgatási Intézet, Hétfa Elemző Központ.
SZÁNTÓ Richárd – DUDÁS Levente (2017): A döntési helyzetek tudatos tervezésének háttere a nudge fogalma, módszerei és kritikái. Vezetéstudomány, XLVIII. évf. 10. sz. 48–57. DOI: 10.14267/VEZTUD.2017.10.06
SZŰCS Zoltán (2011): Módszertani megjegyzések, fogalmak. KSH.
THALER, R. H. – SUNSTEIN, C. R. (2008) Nudge – Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. Yale University Press
TEMESI István – LINDER Viktória (2015): Közigazgatási szakvizsga jegyzet. Budapest, Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
The People Who Share. Elérhető: www.thepeoplewhoshare.com/ (A letöltés ideje: 2018. 10. 03.)
THOMAS J. S. – THOMPSON, K. S. (1990): Introduction to Social Problems. New York, Macmillan.
TORMA András (2014): A közmenedzsment reformok új irányai. In KAISER Tamás szerk.: Hatékony közszolgálat és jó közigazgatás – nemzetközi és európai dimenziók. Budapest, NKE.
TROCHIM, W. (1985): Pattern matching, validity, and conceptualization in program evaluation. Evaluation Review, Vol. 9, No. 5. 575–604. DOI: 10.1177/0193841X8500900503
TROCHIM, W. (1989a): An introduction to concept mapping for planning and evaluation. Evaluation and Program Planning, Vol. 12, Issue 1. 1–16. DOI: https://doi.org/10.1016/0149-7189(89)90016-5
TROCHIM, W. (1989b): Concept mapping: soft science or hard art? Evaluation and Program Planning, Vol. 12, Issue 1. 87–110. DOI: https://doi.org/10.1016/0149-7189(89)90027-X
TROCHIM, W. (1989c): Outcome pattern matching and program theory. Evaluation and Program Planning, Vol. 12, Issue 4. 355–366.
TROCHIM, W. (1993): Reliability of concept mapping. Paper presented at the Annual Conference of the American Evaluation Association. Dallas, TX.
TROCHIM, W. – COOK, J. – SETZE, R. (1994): Using concept mapping to develop a conceptual framework of staff's views of a supported employment program for persons with severe mental illness. Consulting and Clinical Psychology, Vol. 62, No. 4. 766–775. DOI: 10.1037//0022-006X.62.4.766
TROMPENAARS, F.(1994): Riding the waves of culture. Irwin, Burr Ridge.
VAN DER VAART, T. – VASTAG Gy. – WIJNGAARD, J. (2011): Facets of operational performance in an emergency room (ER). International Journal of Production Economics, Vol. 133, No. 1. 201–211. DOI: 10.1016/j.ijpe.2010.04.023
VASTAG Gyula (2016): Államtudomány: „what is that?” Államtudományi Műhelytanulmányok, 15. sz. 1–9.
VASTAG Gyula (2012): Ellátási lánc menedzsment a szolgáltatásokban. In SZEGEDI Zoltán szerk.: Ellátásilánc-menedzsment: elmélet és gyakorlat. Budapest, Kossuth. 213–235.
VASTAG, Gy. – MELNYK, S. A. (2002): Certifying Environmental Management Systems by the ISO 14001 Standards. International Journal of Production Research, Vol. 40, No. 18. 4743–4763.
VEREBÉLYI Imre (2010): A közigazgatás és kormányzás alapkérdései Magyary Zoltán életművében. Jog Állam Politika, II. évf., 3. sz., 77–100.
VIRÁG Rudolf (2012): Az államigazgatási feladat- és hatáskör-telepítés új rendszere – a járási rendszer kialakítása. Magyar Közigazgatás, 2. Új folyam, 1. sz. 10–16.
VIRÁG Rudolf (2014): A területi államigazgatás integrációja, Magyary Napok 2014: Megújítás és megújulás. Budapest, NKE Szolgáltató Kft.
VISHER E. B. – VISHER J. S. (1995): Stiefeltern, Stiefkinder und ihre Familien, Probleme und Chancen. Weinheim und München, BeltzPVU.
WBGU (2016): Humanity on the move. Report by the German Advisory Council on Global Change.
WELLER, S. C. – ROMNEY, A. K. (1988): Systematic Data Collection: Qualitative Research Methods. Beverly Hills, CA, Sage.
WILD, R. (2003): Operations Management. London, UK, Thomson Learning.
WILSON, B. (2017): What is the 'gig' economy? BBC News. Elérhető: www.bbc.com/news/business-38930048 (A letöltés ideje: 2018. 10. 02.)
World Economic Forum (2016): The Future of Jobs. Davos. Retrieved March 16, 2018.
ZALMANOVITCH, Y. (2014). Don’t reinvent the wheel: the search for an identity for public administration. International Review of Administrative Sciences, Vol. 80, No. 4. 808–826. DOI: 10.1177/0020852314533456

Downloads
Published
Categories
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.