Cover_A_Covid_19_vilagjarvany_hatasa_a_kiskereskedelemre

A Covid–19-világjárvány hatása a kiskereskedelemre

Authors

Dóra Molnár (ed)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
https://orcid.org/0000-0002-1476-5253
Tamás Sikos T. (ed)
Miskolci Egyetem
https://orcid.org/0000-0002-1650-5084

Synopsis

Kötetünk a Covid–19-világjárvány nemzetközi és magyarországi hatásait vizsgálja a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) szektorára – különös tekintettel a szomszédos országokban megfigyelhető kihatásokra. Vásárlói és kereskedői oldalról egyaránt elemezzük a pandémia által okozott felvásárlási sokkhatásokat. Kitérünk az egyes generációk vásárlásimagatartás-változásának elemzésére, hiszen ezek digitális érettsége markánsan eltérő, sőt más-más az egyes korcsoportok vásárlói igénye, jövedelmi helyzete és a vírusban való érintettsége, ahogy a koronavírus-helyzetre kialakított stratégiája is. Olyan fontos kérdésekre keressük a választ, hogy történt-e valóban felhalmozás a vásárlás során, és ha igen, az melyik termékköröket érintette (például a műszaki cikkek, a barkácstermékek, a játékok, a sportszerek terén). Hogyan hatott a vásárlási szokások változására a járvány kitörése körében? Milyen irányba mozdult el a kereskedelem: tudott-e reagálni a hirtelen megnövekedett online piaci kihívásra? Milyen rendellenességeket mutat a magyar „pánikvásárlás” a bevásárlás gyakoriságában, a kiadások vagy a termékkerülés vonatkozásban? Milyen új lehetőségek nyílnak a jövőben a vásárlások során? Milyen kiberbiztonsági kérdéseknek kell meg felelni ehhez, és milyen módon segíti a mesterséges intelligencia a kereskedelmi folyamatokat? Milyen új innovációk várhatók a jövő kiskereskedelmében, és ennek hogyan tudnak megfelelni a hazai piac szereplői?

Chapters

Author Biographies

Dóra Molnár, Nemzeti Közszolgálati Egyetem

PhD okleveles biztonság- és védelempolitikai szakértő, szakvizsgázott jogász, oktató, Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar

Tamás Sikos T. , Miskolci Egyetem

közgazdász, egyetemi tanár

András Kovács, Budapesti Gazdasági Egyetem

közgazdász, egyetemi docens és tanszékvezető-helyettes, Kereskedelem Vendéglátás és Idegenforgalmi Kara Kereskedelem Tanszék

Csaba József Kovács, Agrárközgazdasági Intézet

közgazdász, kutató

Katalin Lipták, Miskolci Egyetem

dékánhelyettes, Gazdaságtudományi Kar, tanszékvezető egyetemi docens, Munkaerőpiac és Foglalkoztatáspolitika Tanszék

Ákos Kozák, Budapesti Gazdasági Egyetem

közgazdász, docens

Vanda Papp, Budapesti Gazdasági Egyetem

főiskolai docens

Tamás Kozák, Budapesti Gazdasági Egyetem

docens

Mariann Veresné Somosi, Miskolci Egyetem

okleveles gépészmérnök, egyetemi tanár

Péter Bányász, Nemzeti Közszolgálati Egyetem

politológus, oktató, ÁNTK, kutató, EEJK

Irma Agárdi, Budapesti Corvinus Egyetem

docens, Marketing Intézet

Gábor Nyáry, Milton Friedman Egyetem

történész, oktató, Nemzetközi és Politikatudományi Tanszék

Cover_A_Covid_19_vilagjarvany_hatasa_a_kiskereskedelemre

Downloads

Published

2022.11.01

Categories

Details about the available publication format: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-963-531-791-2