
A Covid–19-világjárvány hatása a kiskereskedelemre
Synopsis
Kötetünk a Covid–19-világjárvány nemzetközi és magyarországi hatásait vizsgálja a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) szektorára – különös tekintettel a szomszédos országokban megfigyelhető kihatásokra. Vásárlói és kereskedői oldalról egyaránt elemezzük a pandémia által okozott felvásárlási sokkhatásokat. Kitérünk az egyes generációk vásárlásimagatartás-változásának elemzésére, hiszen ezek digitális érettsége markánsan eltérő, sőt más-más az egyes korcsoportok vásárlói igénye, jövedelmi helyzete és a vírusban való érintettsége, ahogy a koronavírus-helyzetre kialakított stratégiája is. Olyan fontos kérdésekre keressük a választ, hogy történt-e valóban felhalmozás a vásárlás során, és ha igen, az melyik termékköröket érintette (például a műszaki cikkek, a barkácstermékek, a játékok, a sportszerek terén). Hogyan hatott a vásárlási szokások változására a járvány kitörése körében? Milyen irányba mozdult el a kereskedelem: tudott-e reagálni a hirtelen megnövekedett online piaci kihívásra? Milyen rendellenességeket mutat a magyar „pánikvásárlás” a bevásárlás gyakoriságában, a kiadások vagy a termékkerülés vonatkozásban? Milyen új lehetőségek nyílnak a jövőben a vásárlások során? Milyen kiberbiztonsági kérdéseknek kell meg felelni ehhez, és milyen módon segíti a mesterséges intelligencia a kereskedelmi folyamatokat? Milyen új innovációk várhatók a jövő kiskereskedelmében, és ennek hogyan tudnak megfelelni a hazai piac szereplői?
Chapters
-
A kötet szerzői
-
Előszó
-
Kelet-közép-európai körkép a világjárvány megfékezésére tett szakpolitikai intézkedésekről és a kiskereskedelem helyzetéről
-
A Covid–19 nemzetközi hatása a FMCG-szektorra és a kiskereskedelemre
-
A Covid–19 első hullámának hatása a kiskereskedelemre: a pánikvásárlás
-
Generációk fogyasztási szokásai: az Y generáció és a 60 év fölötti nemzedékek
-
A „home office” hatása a vásárlási és a fogyasztási szokások alakulására
-
A Covid–19 hatása a kiskereskedelmi ellátási láncra
-
A hazai kiskereskedelem kettősége és a Covid–19-járványra adott reakciók
-
Kommunikáció a Covid–19 idején a retailszektorban
-
Online vagy offline módon kereskedjünk?
-
Az ellátási láncok kockázatai a Covid–19 idején
-
A kiberbiztonság az FMCG-szektorban és a kiskereskedelemben
-
Új utak a kiskereskedelemben, okoskereskedelem
-
Mesterséges intelligencia a kiskereskedelemben
-
Innovációk és társadalmi elvárások a kiskereskedelemben

Downloads
Published
Categories
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.