
Digitális készségfejlesztés
Absztrakt
A Covid-19-pandémia rávilágított a különböző digitális kompetenciák azonnali fejlesztésének szükségességére. Ehhez kapcsolódott egy kényszerű technológiai trend – gyorsulás, amely fokozta a digitális készségek iránti késleltethetetlen igényt. Ráadásul ezt a munkáltatók is megerősítették, hiszen a lezárásokat követően azonnal fény derült azokra a munkavállalói kompetenciahiányokra, amelyek a rugalmas munkavégzés elemi feltételeinek megteremtését akadályozták. Tévedés azt gondolni, hogy az új évezredben született „digitális bennszülöttek” birtokában vannak e téren a megfelelő tudásnak, attitűdnek és képességeknek csak azért, mert a képernyőidejük magas. Hiba feltételezni, hogy a digitális szórakoztató tartalmak fogyasztása önmagában elégséges ahhoz, hogy más digitális területeken is kialakuljanak a szükséges rutinok. Ezeket a kompetenciaterületeket ki kell fejleszteni, és ez csak tanulással lehetséges.
E könyv küldetése nem a munkaerőpiaci verseny-képesség fokozása, hanem a 21. századi munkavégzés feltételeinek biztosítása, hiszen az anyagban tárgyalt kompetenciaterületek mindegyike alapértelmezés: a digitális lét alapismeretei, alapkészségei.
Bízunk abban, hogy a DigComp 2.1 és DigKomp kompetencia-keretrendszerek szempontjai szerint felépített, gyakorlatorientált anyag elolvasása segít tudatos, felelős, tájékozott és önfejlesztő állampolgárokká, a digitális társadalom hasznos tagjaivá válni.
Tartalom
-
A digitális készségfejlesztés helye és szerepe a közigazgatási képzésben
-
Digitális kutatásmódszertan – információk és adattárak, tudástartalmak keresése, értékelése, hasznosítása
-
Digitális írástudás I. – nagy méretű, multimédiás és webes dokumentumok készítése, szerkesztése
-
Digitális írástudás II. – grafikák készítése, szerkesztése
-
Tartalom előállítása – LibreOffice-alapok, kérelmek, kérvények
-
Prezentációkészítési technikák, módszerek, programok
-
Kollaboratív terek megismerése – a belső kommunikáció szabályai, online platformok használata
-
Digitális nyilvántartások, adatbázisok kezelése
-
Digitális tér – szervezeti közösségimédia-funkciók (módszerek, funkciók, lehetőségek)
-
Biztonságtudatosság a digitális térben
-
Informatikai eszközök használata, mobileszközök, felhőszolgáltatások, segédprogramok
-
E-állampolgársági ismeretek, e-szolgáltatások, e-ügyintézés
-
E-kereskedelem
-
Az ergonómia és az UX (User eXperience) elmélete és gyakorlata

Letöltések
Megjelenés
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.