VI. fejezet: A digitális oktatás új útjai a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen
Synopsis
2020 márciusában lavinaként zúdult a magyar köznevelésre és felsőoktatásra a digitális távolléti oktatás kényszere. Azok az intézmények, oktatók és tanulók voltak előnyösebb helyzetben, akik már kísérleti programokkal haladóbb szinten voltak az online
oktatásban és a digitális tananyagok használatában. Magyar viszonylatban kevés példát találunk arra, hogy egy-egy nagyobb intézményrendszer komolyabb üzemméretben tapasztalatokkal rendelkezne a digitális platformon végzett távolléti oktatásról. A koronavírus első hullámát követően már vannak ugyan tapasztalatok, de az órarendszerű, teljes rendszerben működő online képzés képessége még legalább egyéves felkészülést és átállást igényel az intézményektől. A technológiai alapok többnyire adottak, azonban az oktatás paradigmái és a tanulás kultúrája lassabban tudnak a virtuális térhez adaptálódni. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) a kevés kivételek egyike, hiszen már 2014-ben megkezdődött egy olyan távoktatási rendszer fejlesztése, amely az elmúlt öt évben évente közel 80 ezer tisztviselő továbbképzését és több millió oktatási és tanulási óra menedzsmentjét végezte. 2020-ban ez a rendszer Magyarország legnagyobb és egyik legkorszerűbb távoktatási ökoszisztémája, amely jó példaként szolgálhat a felsőoktatás és a felnőttképzés fejlesztési terveihez is. (Részlet a bevezetésből)